Skip to content
  • Anasayfa
  • Kurumsal
    • Hakkımızda
    • Yönetim
    • Birimlerimiz
    • Kurumsal Bilgiler
      • TSE Mevzuatı
      • TSE Kamu Görevlileri Etik Komisyonu
      • Raporlar
      • TSE Kalite Politikası
      • Bilgi Güvenliği Politikası
      • Kişisel Veri Saklama ve İmha Politikası
      • Kurumsal Hizmet Prensipleri ve Üst Yönetim Beyanı
      • Kişisel Verilerin İşlenmesine İlişkin Aydınlatma Metni
      • İtiraz Şikayet ve Uyuşmazlık Değerlendirme Prosedürü
      • Kurumsal Kimlik, Logolar, Kullanım Prosedürü
      • TSE Hizmet Standartları Tablosu
  • Hizmetlerimiz
    • Belgelendirme Hizmetleri
    • Eğitim
    • Deney ve Kalibrasyon Hizmetleri
    • Standart Hizmetler
    • Uygunluk Değerlendirme Hizmetleri
  • İletişim
  • e-İşlemler
Menu
  • Anasayfa
  • Kurumsal
    • Hakkımızda
    • Yönetim
    • Birimlerimiz
    • Kurumsal Bilgiler
      • TSE Mevzuatı
      • TSE Kamu Görevlileri Etik Komisyonu
      • Raporlar
      • TSE Kalite Politikası
      • Bilgi Güvenliği Politikası
      • Kişisel Veri Saklama ve İmha Politikası
      • Kurumsal Hizmet Prensipleri ve Üst Yönetim Beyanı
      • Kişisel Verilerin İşlenmesine İlişkin Aydınlatma Metni
      • İtiraz Şikayet ve Uyuşmazlık Değerlendirme Prosedürü
      • Kurumsal Kimlik, Logolar, Kullanım Prosedürü
      • TSE Hizmet Standartları Tablosu
  • Hizmetlerimiz
    • Belgelendirme Hizmetleri
    • Eğitim
    • Deney ve Kalibrasyon Hizmetleri
    • Standart Hizmetler
    • Uygunluk Değerlendirme Hizmetleri
  • İletişim
  • e-İşlemler
  • Anasayfa
  • Kurumsal
    • Hakkımızda
    • Yönetim
    • Birimlerimiz
    • Kurumsal Bilgiler
      • TSE Mevzuatı
      • TSE Kamu Görevlileri Etik Komisyonu
      • Raporlar
      • TSE Kalite Politikası
      • Bilgi Güvenliği Politikası
      • Kişisel Veri Saklama ve İmha Politikası
      • Kurumsal Hizmet Prensipleri ve Üst Yönetim Beyanı
      • Kişisel Verilerin İşlenmesine İlişkin Aydınlatma Metni
      • İtiraz Şikayet ve Uyuşmazlık Değerlendirme Prosedürü
      • Kurumsal Kimlik, Logolar, Kullanım Prosedürü
      • TSE Hizmet Standartları Tablosu
  • Hizmetlerimiz
    • Belgelendirme Hizmetleri
    • Eğitim
    • Deney ve Kalibrasyon Hizmetleri
    • Standart Hizmetler
    • Uygunluk Değerlendirme Hizmetleri
  • İletişim
  • e-İşlemler
Menu
  • Anasayfa
  • Kurumsal
    • Hakkımızda
    • Yönetim
    • Birimlerimiz
    • Kurumsal Bilgiler
      • TSE Mevzuatı
      • TSE Kamu Görevlileri Etik Komisyonu
      • Raporlar
      • TSE Kalite Politikası
      • Bilgi Güvenliği Politikası
      • Kişisel Veri Saklama ve İmha Politikası
      • Kurumsal Hizmet Prensipleri ve Üst Yönetim Beyanı
      • Kişisel Verilerin İşlenmesine İlişkin Aydınlatma Metni
      • İtiraz Şikayet ve Uyuşmazlık Değerlendirme Prosedürü
      • Kurumsal Kimlik, Logolar, Kullanım Prosedürü
      • TSE Hizmet Standartları Tablosu
  • Hizmetlerimiz
    • Belgelendirme Hizmetleri
    • Eğitim
    • Deney ve Kalibrasyon Hizmetleri
    • Standart Hizmetler
    • Uygunluk Değerlendirme Hizmetleri
  • İletişim
  • e-İşlemler

Yönetim

Anasayfa » Yönetim

SANAYİ VE TEKNOLOJİ BAKANI​
Başkan
Yönetim Kurulu
Organizasyon Şeması
SANAYİ VE TEKNOLOJİ BAKANI​

Mehmet Fatih KACIR​
Sanayi ve Teknoloji Bakanı

Başkan

Mahmut Sami ŞAHİN
Başkan

1971 yılında Karaman’da doğan Mahmut Sami ŞAHİN, Selçuk Üniversitesi Mühendislik Mimarlık Fakültesi Makine Mühendisliği Bölümünü 1993 yılında bitirdi ve aynı Üniversitede yüksek lisansını tamamladı. 

1995-1998 yılları arasında Konya’da makine imalat ve hidrolik otomasyon sektörlerinde yönetici mühendis olarak çalıştı. 
1998 yılında kendisine ait hidrolik ve otomasyon şirketini kurdu. Firmaların hidrolik ve otomasyon alanında çözüm ortağı olarak mühendislik hizmeti ve üretim faaliyetlerini yürüttü.

2010 yılından itibaren savunma sanayi ile ilgili projelerde mühendislik hizmeti verdi. 

2014-2019 yılları arasında Konya Büyükşehir Belediye Başkan Vekilliği, Konya Büyükşehir Belediye Meclis Grup Başkan Vekilliği ve Meram İlçe Meclis Üyeliği görevlerini yürüttü.

2015 yılında kurulan Konya Teknoloji Geliştirme Bölgesi, Innopark Yönetici A.Ş kurucu şirket ortağı ve yönetim kurulu üyesi oldu. 

2019 yılında TÜBİTAK MAM Robotik Kümelenme Grup üyeliği ile birlikte TÜBİTAK ve Konya İnnopark A.Ş. de proje değerlendirme panelistliği ve KOP bölgesi İNNOPARK KOBİ Mentör Projesi Komite üyeliği yaptı.

2019 yılında kendi firmasında TS EN ISO 9001, TS EN ISO 14001, TS ISO 45001, TS EN ISO/IEC 27001 yönetim sistemleri belgelendirme çalışmasını tamamlayarak savunma sanayi firmalarının onaylı tedarikçisi oldu.

2020 yılında Necmettin Erbakan Üniversitesi Uzay ve Havacılık Fakültesi Uçak Mühendisliği Bölümünde Misafir Öğretim Üyesi olarak Hidrolik Otomasyon dersleri verdi.

30 Ocak 2021 tarihinde 2021/93 sayılı Cumhurbaşkanlığı kararnamesi ile Konya Ovası Projesi Bölge Kalkınma İdaresi Başkanlığına atandı. Evli ve dört çocuk babası olan Mahmut Sami ŞAHİN, 30 Mayıs 2022 tarihinde yapılan 61. Genel Kurulunda TSE Yönetim Kurulu Başkanı olarak seçilmiştir.

Yönetim Kurulu
  • Mahmut Sami ŞAHİN
    Yönetim Kurulu Başkanı

    1971 yılında Karaman’da doğan Mahmut Sami ŞAHİN, Selçuk Üniversitesi Mühendislik Mimarlık Fakültesi Makine Mühendisliği Bölümünü 1993 yılında bitirdi ve aynı Üniversitede yüksek lisansını tamamladı. 

    1995-1998 yılları arasında Konya’da makine imalat ve hidrolik otomasyon sektörlerinde yönetici mühendis olarak çalıştı. 

    1998 yılında kendisine ait hidrolik ve otomasyon şirketini kurdu. Firmaların hidrolik ve otomasyon alanında çözüm ortağı olarak mühendislik hizmeti ve üretim faaliyetlerini yürüttü.

    2010 yılından itibaren savunma sanayi ile ilgili projelerde mühendislik hizmeti verdi. 

    2014-2019 yılları arasında Konya Büyükşehir Belediye Başkan Vekilliği, Konya Büyükşehir Belediye Meclis Grup Başkan Vekilliği ve Meram İlçe Meclis Üyeliği görevlerini yürüttü. 

    2015 yılında kurulan Konya Teknoloji Geliştirme Bölgesi, Innopark Yönetici A.Ş kurucu şirket ortağı ve yönetim kurulu üyesi oldu. 

    2019 yılında TÜBİTAK MAM Robotik Kümelenme Grup üyeliği ile birlikte TÜBİTAK ve Konya İnnopark A.Ş. de proje değerlendirme panelistliği ve KOP bölgesi İNNOPARK KOBİ Mentör Projesi Komite üyeliği yaptı.

    2019 yılında kendi firmasında TS EN ISO 9001, TS EN ISO 14001, TS ISO 45001, TS EN ISO/IEC 27001 yönetim sistemleri belgelendirme çalışmasını tamamlayarak savunma sanayi firmalarının onaylı tedarikçisi oldu.

    2020 yılında Necmettin Erbakan Üniversitesi Uzay ve Havacılık Fakültesi Uçak Mühendisliği Bölümünde Misafir Öğretim Üyesi olarak Hidrolik Otomasyon dersleri verdi.

    30 Ocak 2021 tarihinde 2021/93 sayılı Cumhurbaşkanlığı kararnamesi ile Konya Ovası Projesi Bölge Kalkınma İdaresi Başkanlığına atandı.Evli ve dört çocuk babası olan Mahmut Sami ŞAHİN, 30 Mayıs 2022 tarihinde yapılan 61. Genel Kurulunda TSE Yönetim Kurulu Başkanı olarak seçilmiştir.

    • Mehmet Tuncay YILDIRIM
      Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı

      1976 Gaziantep doğumlu olan Mehmet Tuncay Yıldırım, ilk orta ve lise öğrenimini Gaziantep’te tamamladı.
      1994 yılında başladığı Muğla Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi İşletme Bölümü’nden 1998
      yılında akademik başarısı nedeniyle onur öğrencisi olarak mezun olmuştur.
      1999 yılında Lüleburgaz’da kısa dönem askerliğini tamamlayarak, 2000 yılında İngiltere Bournemouth’da 1 yıl İngilizce eğitimi almıştır.
      Bir müddet özel sektörde çalışmış ve 2004 yılında mekanik tesisat alanında faaliyet gösteren T.T.MÜHENDİSLİK DOĞALGAZ ISITMA SOĞUTMA HAVALANDIRMA SİSTEMLERİ MAKİNA TEKSTİL TURİZM SANAYİ VE TİCARET LİMİTED ŞİRKETİ’ni kurmuştur.
      Yıldırım aynı zamanda MTY ENERJİ İNŞAAT TAAHHÜT SANAYİ VE TİCARET ANONİM ŞİRKETİ ile inşaat sektöründe de faaliyet göstermektedir.
      2009 yılından bu yana Gaziantep Ticaret Odası Meclis Üyeliği görevini yürüten Yıldırım, Gaziantep Ticaret Odası’nı temsilen, 2015 yılından bu yana Gaziantep Organize Sanayi Bölgesi Müteşebbis Heyeti ve Denetim Kurulu üyeliğini Yürütmektedir.
      2018 yılı Gaziantep Ticaret Odası Seçimlerinde 30 Nolu TESİSAT VE HAFRİYAT HİZMETLERİ Meslek Grubundan 3. kez Meclis üyeliğine seçilen Yıldırım, 10 Nisan 2018 tarihinde Gaziantep Ticaret Odası Yönetim Kurulu Başkanlığına seçilmiştir.
      – İpekyolu Kalkınma Ajansı Yönetim Kurulu Üyeliği,
      – Gaziantep’i Geliştirme Vakfı Mütevelli Heyet Üyeliği,
      – Gazişehir Gaziantep Futbol Kulübü Yönetim Kurulu Üyeliği,
      – TOBB Ticaret Odaları Konsey Başkan Yardımcılığı,
      – TOBB Yüksek Koordinasyon Kurulu Başkan Yardımcılığı,
      – TSE Yönetim Kurulu Başkan Yardımcılığı
      Görevlerini yürütmektedir.
      İyi derecede İngilizce bilmekte olan Yıldırım, evli ve 2 çocuk babasıdır.

    • Dr. Halil İbrahim ÇETİN
      Yönetim Kurulu Üyesi

      1973 yılında Konya’da doğan Halil İbrahim ÇETİN, 1996 yılında ODTÜ Gıda Mühendisliği bölümünden mezun olduktan sonra aynı üniversiteden ‘Yenilebilir Kaplama Maddesi ve Fungisit Uygulamasının Nektarinlerin Depolanması Üzerine Etkileri’ konusu ile 1999 yılında yüksek lisans, ‘Biyomalzemelerin Süperkritik Akışkanlarla Ekstraksiyonunun Matematiksel Modellenmesi’ çalışması ile de 2007 yılında doktora derecesini almıştır.
      1997 – 2009 yılları arasında araştırma görevlisi olarak çalışmıştır. Bu sırada Yüksek Lisans ve Doktora çalışmalarının yanı sıra ulusal standartlaştırma çalışmalarına 2008-2009 yıllarında TSE Ziraat İhtisas Grubu ve TSE Mamul Gıdalar İhtisas Grubu Başkan Vekili olarak katkı vermiştir.
      2009 yılında Türk Akreditasyon Kurumu’nda Uzman Yardımcısı olarak göreve başlamıştır. 2011 yılında Uluslararası İlişkiler Müdür Vekilliği görevine atanmıştır. Türk Akreditasyon Kurumunun Avrupa Akreditasyon Birliği (EA), Uluslararası Laboratuvar Akreditasyon Birliği (ILAC), ve Uluslararası Akreditasyon Forumu (IAF) ile ilişkilerinin yürütülmesine ve Kurumun Orta Asya, Orta Doğu, Afrika ve Balkan Ülkelerindeki faaliyetlerine katkı vermiştir.
      Kasım 2012’de TÜRKAK Genel Sekreterliği görevine vekâleten, Şubat 2015’de ise asaleten atanmıştır. Ağustos 2018’e kadar TÜRKAK Genel Sekreterliği görevini sürdürmüştür.
      6 Ağustos 2018 tarihli Cumhurbaşkanlığı kararı ile Sanayi ve Verimlilik Genel Müdürü olarak atanmış, Cumhurbaşkanlığı Teşkilatı Hakkında Cumhurbaşkanlığı Kararnamesinde Değişiklik Yapılmasına Dair 59 sayılı Cumhurbaşkanlığı Kararnamesine istinaden kurulan Sanayi Genel Müdürlüğüne, 16.05.2020 tarihli ve 2020/222 sayılı Cumhurbaşkanlığı Kararnamesi ile atanmıştır.
      Türk Akreditasyon Kurumunda Laboratuvar, Muayene Kuruluşları, Belgelendirme Kuruluşlarının Akreditasyonu ve İyi Laboratuvar Uygulamaları konularında çalışmıştır.
      30.05.2019 – 30.05.2022 tarihleri arasında TSE Başkan Yardımcılığı görevini yürüten Halil İbrahim ÇETİN, halen Türk Standardları Enstitüsü Yönetim Kurulu Üyesidir.
      İngilizce bilen ÇETİN evli ve 2 çocuk babasıdır.

    • Mehmet BOZDEMİR
      Yönetim Kurulu Üyesi

      Mehmet BOZDEMİR, 1966 yılında Balıkesir’de doğmuştur. İstanbul Teknik Üniversitesi Maden Mühendisliğinde lisans ve Gazi Üniversitesi Kimya Bölümünde yüksek lisans eğitimlerini almıştır.
      1987 yılında Türk Standardları Enstitüsünde çalışmaya başlamıştır. Ürün Belgelendirme ve Standard Hazırlama Daire Başkanlıklarında çalıştıktan sonra sırasıyla İthalat Dairesi Başkanlığında Şube Müdürü, Kalite ve Sistem Belgelendirme Dairesi Başkanlığında Baş Denetçi, TSE Başkanlık Müşaviri, Personel ve Sistem Belgelendirme Merkezi Başkanlığında Merkez Başkanı, TSE Başkanlık Müşaviri, Genel Sekreter Yardımcılığı, Başkan Müşaviri olarak TSE İş Geliştirme ve Koordinasyon Kurulu Başkanlığında Başkan Vekili ve son olarak TSE Genel Sekreteri olarak görev yapmıştır.
      2014-2015 yılları arasında Balıkesir Büyükşehir Belediye Başkanı Başdanışmanlığı ve Balıkesir Büyükşehir Belediyesi Genel Sekreterliği, 2020-2022 yılları arasında ICAS Uluslararası Uygunluk Değerlendirme Servisi A.Ş’ de Yönetim Kurulu Başkan Yardımcılığı görevlerinde bulunmuştur. TS EN ISO 9001, TS ISO 10002, TS EN ISO 50001 ve IQ NET SR disiplinlerindeki yönetim sistemlerinde Baş Tetkik Görevlisi, TS 18001 ve TS EN ISO14001 disiplinlerindeki yönetim sitemlerinde Tetkik Görevlisi unvanlarına sahiptir. Türk Akreditasyon Kurumu Danışma Kurulu Üyeliği, Helal Akreditasyon Kurumu Danışma Kurulu Üyeliği, Mesleki Yeterlilik Kurumu Genel Kurul Üyeliği, Türk Loydu Vakfı İktisadi İşletmesi Genel Kurul Üyeliği başta olmak üzere çeşitli Sivil Toplum Kuruluşları üyeliklerinin yanı sıra TSE bünyesinde teknik konulara ilişkin Komisyon üyeliklerini yürütmüştür.Türk Standardları Enstitüsünde Yönetim Kurulu Üyesi olan BOZDEMİR ayrıca, Uluslararası Yasal Metroloji Komitesi (CIML), Avrupa Yasal Metroloji Teşkilatı (WELMEC) Komitesi, Ticaretin Kolaylaştırılması Koordinasyon Komitesi ve Haksız Fiyat Değerlendirme Kurulu üyeliği görevlerini de sürdürmektedir.
      07.08.2018 tarihli ve 2018/66 sayılı Cumhurbaşkanlığı Kararnamesi ile Sanayi Ürünleri Güvenliği ve Denetimi Genel Müdürlüğüne atanmış, 02.08.2019 tarihinden itibaren Metroloji ve Standardizasyon Genel Müdürü görevini vekaleten yürütmüştür. Cumhurbaşkanlığı Teşkilatı Hakkında Cumhurbaşkanlığı Kararnamesinde Değişiklik Yapılmasına Dair 59 sayılı Cumhurbaşkanlığı Kararnamesine istinaden kurulan Metroloji ve Sanayi Ürünleri Güvenliği Genel Müdürlüğüne, 16.05.2020 tarihli ve 2020/223 sayılı Cumhurbaşkanlığı Kararnamesi ile atanmış olup 06.10.2023 tarihli ve 2023/446 sayılı Cumhurbaşkanlığı Kararnamesi ile Mehmet BOZDEMİR aynı görevine yeniden atanmıştır.
      Mehmet BOZDEMİR, evli ve iki çocuk sahibi olup yabancı dili İngilizcedir.

    • Prof. Dr. Ahmet ÇARHAN
      Yönetim Kurulu Muhasip Üyesi

      -Ankara Üniversitesi Veteriner Fakültesi (1991)
      -Doktora, Warwick Üniversitesi, Moleküler Biyoloji ve Genetik (İngiltere, 1994- Haziran 1999)
      -Doçent (Fen Bilimleri,Biyoloji, Ekim 2011)
      -Profesör (Ankara Yıldırım Beyazıt Üniversitesi, Şubat 2017)
      İş ve Yönetim Tecrübesi:
      -CP Tavukçuluk (Bursa, 1991-1993)
      -Araştırma Görevlisi Doktor, Kafkas Üniversitesi, Veteriner Falültesi Biyokimya Anablim Dalı (Kars, Haziran 1999-Kasım 2000)
      -Postdoktoral Araştırıcı, Glasgow Üniversitesi (İskoçya, Birleşik Krallık, Kasım 2000-Ocak 2004)
      -Postdoktoral Araştırıcı, Lancaster Üniversitesi (İngiltere Krallık, Ocak 2004-Nisan 2006)
      -Viroloji Laboratuvarı Moleküler Analiz Sorumlusu, Refik Saydam Hıfzıssıhha Merkez Başkanlığı (Ankara, Nisan 2006-Nisan 2009)
      -Akreditasyon Uzmanı ve Eğitim ve Tanıtım Müdürü, Türk Akreditasyon Kurumu (TÜRKAK, Ankara, Nisan 2009-Temmuz 2012)
      -Doçent, Ankara Yıldırım Beyazıt Üniversitesi, Tıp Fakültesi, Tıbbi Biyoloji Anabilim Dalı (Temmuz 2012–)
      -Ankara Yıldırım Beyazıt Üniversitesi, Projeler Ofisi Koordinatörü (Temmuz 2012-Şubat 2017)
      -Ankara Yıldırım Beyazıt Üniversitesi, Tıp Fakültesi, Tıbbi Biyoloji Anabilim Dalı Başkanı (Şubat 2013-Şubat 2017)
      -Türkiye Sağlık Enstitüleri Başkanlığı (TÜSEB) Başkan Yardımcılığı ve Sağlık Bakanlığı bünyesinde kurulan Aziz Sancar Araştırma Merkezi Koordinatörü (Şubat 2017—Haziran 2018 )
      Akademik Faaliyetler
      -Uluslararası 30’un üzerinde makale
      -Ulusal ve uluslararası 50’nin üzerinde bilimsel toplantı sunusu
      -AB Kuş Gribi Projesi (Yürütücü, 6 milyon Avro bütçeli)
      -9 adet AYBÜ BAP (yürütücü ve araştırmacı, toplam 800.000TL bütçeli)
      Yönetsel ve Eğitsel Diğer Faaliyetler
      -Deneysel Araştırma ve Uygulama Merkez Müdürü (AYBÜ, Kasım 2014-Şubat 2017)
      -Merkez Laboratuvarı Komisyon Üyeliği (AYBÜ)
      -AYBÜ Sağlık Meslek Yüksek Okulu Yönetim Kurulu Üyeliği
      -2015-2018 Türkiye Biyoteknoloji Strateji ve Eylem Planı Çalışma Grubu Üyesi
      -YÖK Kalite Kurulu Üyesi ve Değerlendiricisi
      -Kanser Biyoloji (Yüksek Lisans ve Doktora)
      -Kas-İskelet (Yüksek Lisans ve Doktora)
      -Kimyasal, Biyolojik, Radyolojik ve Nükleer (Yüksek Lisans)
      -Oküler Farmakoloji (Yüksek Lisans ve Doktora)
      Diğer Tecrübeleri
      -Biyogüvenlik Düzeyi-3 Tasarımı ve Kurulumu
      -OECD İyi Laboratuvar Uygulamaları (GLP) Prensipleri konusunda ülke proğramının oluşturulması
      -ISO/IEC 17025, 17020, 17024, 15189, 17021 ve Uluslararası OECD GLP Denetçiliği ve Baş Denetçiliği

Organizasyon Şeması
  • Mahmut Sami ŞAHİN
    Başkan

    1971 yılında Karaman’da doğan Mahmut Sami ŞAHİN, Selçuk Üniversitesi Mühendislik Mimarlık Fakültesi Makine Mühendisliği Bölümünü 1993 yılında bitirdi ve aynı Üniversitede yüksek lisansını tamamladı. 

    1995-1998 yılları arasında Konya’da makine imalat ve hidrolik otomasyon sektörlerinde yönetici mühendis olarak çalıştı. 

    1998 yılında kendisine ait hidrolik ve otomasyon şirketini kurdu. Firmaların hidrolik ve otomasyon alanında çözüm ortağı olarak mühendislik hizmeti ve üretim faaliyetlerini yürüttü.

    2010 yılından itibaren savunma sanayi ile ilgili projelerde mühendislik hizmeti verdi. 

    2014-2019 yılları arasında Konya Büyükşehir Belediye Başkan Vekilliği, Konya Büyükşehir Belediye Meclis Grup Başkan Vekilliği ve Meram İlçe Meclis Üyeliği görevlerini yürüttü. 

    2015 yılında kurulan Konya Teknoloji Geliştirme Bölgesi, Innopark Yönetici A.Ş kurucu şirket ortağı ve yönetim kurulu üyesi oldu. 

    2019 yılında TÜBİTAK MAM Robotik Kümelenme Grup üyeliği ile birlikte TÜBİTAK ve Konya İnnopark A.Ş. de proje değerlendirme panelistliği ve KOP bölgesi İNNOPARK KOBİ Mentör Projesi Komite üyeliği yaptı.

    2019 yılında kendi firmasında TS EN ISO 9001, TS EN ISO 14001, TS ISO 45001, TS EN ISO/IEC 27001 yönetim sistemleri belgelendirme çalışmasını tamamlayarak savunma sanayi firmalarının onaylı tedarikçisi oldu.

    2020 yılında Necmettin Erbakan Üniversitesi Uzay ve Havacılık Fakültesi Uçak Mühendisliği Bölümünde Misafir Öğretim Üyesi olarak Hidrolik Otomasyon dersleri verdi.

    30 Ocak 2021 tarihinde 2021/93 sayılı Cumhurbaşkanlığı kararnamesi ile Konya Ovası Projesi Bölge Kalkınma İdaresi Başkanlığına atandı.Evli ve dört çocuk babası olan Mahmut Sami ŞAHİN, 30 Mayıs 2022 tarihinde yapılan 61. Genel Kurulunda TSE Yönetim Kurulu Başkanı olarak seçilmiştir.

    • Aykut KIRBAŞ
      Genel Sekreter

      1974 yılında Trabzon’da doğdu. 1991 yılında TED Ankara Koleji’nden mezun oldu. Orta Doğu Teknik Üniversitesi Metalurji ve Malzeme Mühendisliği Bölümünde 1995 yılında Lisans, 1998 yılında Yüksek Lisans eğitimini tamamlayarak, Metalurji ve Malzeme Yüksek Mühendisi ünvanını kazandı. Aynı zamanda Avrupa Kaynak Mühendisi ve A Sınıfı İş Güvenliği Uzmanıdır.
      Türk Standardları Enstitüsü’nde 1995 yılında göreve başladı ve sırasıyla;
      1995 – 2006 : Makina ve Malzeme Laboratuvarı (Mühendis – Yönetim Temsilcisi)
      2006 – 2010 : Sistem Belgelendirme Müdürü
      2010 – 2013 : Personel ve Sistem Belgelendirme Merkez Başkanı
      2013 – 2015 : Genel Sekreter Müşaviri
      2015 – 2018 : Genel Sekreter Teknik Yardımcısı
      görevlerinde bulundu.
      Yönetim sistemleri alanında Eğitmen, Baş Tetkikçi ve akreditasyon alanında TÜRKAK adına Baş Denetçi ünvanlarına sahiptir. Ayrıca, yönetim sistem belgelendirmesi alanında dünyanın en büyük birliği olan ve Enstitümüzün de üyesi olduğu Uluslararası Belgelendirme Ağının (IQNet-International Certification Network) 2013 – 2017 yılları arasında iki dönem Yönetim Kurulu Danışmanlığı görevini yürüten Aykut KIRBAŞ, 2017 yılından itibaren üst üste 3. dönem IQNet Başkan Yardımcısı olarak seçilmiş ve halen bu görevi yürütmektedir.
      18 Ekim 2018 tarihinde Genel Sekreter olarak atanmıştır.
      Evli ve bir çocuk babasıdır. Yabancı dili İngilizcedir.

      • Bağlı Birimler
        • Hukuk Müşavirliği
        • Yönetim Kurulu Hizmetleri Müdürlüğü
        • Müşavirler
      • İlhami AKTÜRK
        Genel Sekreter Teknik Yardımcısı

        1969 Ankara doğumludur.
        1992 yılında ODTÜ-Mühendislik Fakültesi Metalurji Mühendisliği bölümünden mezun oldu. 1995 yılında ODTÜ-Fen Bilimleri Enstitüsü Metalurji ve Malzeme Mühendisliği’nde yüksek lisansını tamamladı.
        1994-1999 yılları arasında Türk Standardları Enstitüsü’nde uzman olarak görev yaptı. 1999-2015 yılları arasında iş hayatına özel sektörde devam etti. KALDER, MESS Eğitim Vakfı, KOSGEB gibi kuruluşlarda Yönetim Sistemleri eğitimcisi olarak görev aldı. TQCSI, TUV, EQA, URS, Orion, BTA kuruluşlarında Yönetim Sistemleri Başdenetçisi olan İlhami AKTÜRK, Marmara Üniversitesi Uluslararası Kalite Yönetimi Bölümünde Misafir Öğretim Üyesi olarak görev yaptı.
        2015 yılından itibaren Türk Standardları Enstitüsü Dış İlişkiler Dairesi Başkanlığı ve 2017 yılından bu yana Belgelendirme Merkezi Başkanlığı görevini sürdürmektedir.
        18 Ekim 2018 tarihinde Genel Sekreter Teknik Yardımcısı olarak atanmıştır.
        Yabancı dili İngilizcedir.
        GENEL SEKRETER TEKNİK YARDIMCILIĞINA BAĞLI BİRİMLER;
        – BELGELENDİRME MERKEZİ BAŞKANLIĞI
        – OTOMOTİV TEST MERKEZİ DAİRESİ BAŞKANLIĞI
        – ULAŞIM VE LOJİSTİK MERKEZİ BAŞKANLIĞI
        – EĞİTİM DAİRESİ BAŞKANLIĞI
        – BİLGİ İŞLEM DAİRESİ BAŞKANLIĞI
        – BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ TEST VE BELGELENDİRME DAİRESİ BAŞKANLIĞI

        • Sezai DOĞAN
          Belgelendirme Merkezi Başkanlığı
        • Mehmet Özgür ATALAY
          Bilgi İşlem Dairesi Başkanlığı
        • Mehtap SEZER
          Eğitim Dairesi Başkanlığı
        • Onur SEÇKİN
          Dış İlişkiler Dairesi Başkanlığı
        • Cengiz GÖREN
          Muayene Gözetim Merkezi Başkanlığı
        • Mehmet Ertuğrul KAYA
          Ulaşım Sistemleri Merkezi Başkanlığı
      • Genel Sekreter Yardımcısı (Teknik)
        • Hatice Merve KARATAŞ
          Bilişim Teknolojileri Test ve Belgelendirme Dairesi Başkanlığı
        • Seyfettin KARABULUT
          Deney ve Kalibrasyon Merkezi Başkanlığı
        • Meral HEMŞERİ
          İthalat Merkezi Başkanlığı
        • Bölge Koordinatörlükleri
          • Hasan DEMİRTAŞ
            Akdeniz Bölge Koordinatörlüğü
          • Mehmet HÜSREV
            Bursa Bölge Koordinatörlüğü
          • Fatih KURT
            Çukurova Bölge Koordinatörlüğü
          • İbrahim SEYHAN
            Doğu Anadolu Bölge Koordinatörlüğü
          • Ege Bölge Koordinatörlüğü
          • Mehmet GENÇ
            Güneydoğu Bölge Koordinatörlüğü
          • Erol KAYGI
            Karadeniz Bölge Koordinatörlüğü
          • Kayseri Bölge Koordinatörlüğü
          • Mehmet YILDIRIM
            Konya Bölge Koordinatörlüğü
          • Marmara Bölge Koordinatörlüğü
      • Mustafa KOCA
        Genel Sekreter İdari Yardımcısı

        1975 yılında Çorum/İskilip’te doğdu. Lisans eğitimini Orta Doğu Teknik Üniversitesi Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi Bölümü’nde 2000 yılında tamamladı. Yüksek lisansını ABD’de bulunan Indiana Üniversitesi Kamu Yönetimi (MPA) Bölümü’nde yaptı.
        2001 yılında T.C. Başbakanlık Dış Ticaret Müsteşarlığı, Dış Ticaret Kontrolörleri Kurulunda başladığı profesyonel kariyer hayatında 2001-2009 yılları arasında Dış Ticaret Kontrolörü, 2009-2012 yılları arasında Strateji Geliştirme Daire Başkanı olarak çalıştı. 2011 yılında kurulan T.C. Ekonomi Bakanlığında 2011-2012 yılları arasında Strateji Geliştirme Daire Başkanı, 2012-2018 yılları arasında Denetim Hizmetleri Başkanı olarak görev yaptı. 2018 yılında atandığı T.C. Vaşington Büyükelçiliği Ticaret Başmüşavirliği görevini 2022 yılı Temmuz ayında tamamlayarak Ticaret Bakanlığı Rehberlik ve Teftiş Başkanlığında Ticaret Başmüfettişi olarak göreve başladı. 21 Kasım 2022 tarihinde TSE Genel Sekreter Yardımcılığı görevine atandı.
        Evli ve üç çocuk babası olup yabancı dili İngilizcedir.

        • İlker ÖRÜCÜ
          Destek Hizmetleri Dairesi Başkanlığı
        • Süleyman ÇALIŞKAN
          İnsan Kaynakları Dairesi Başkanlığı
        • Akif SESLİ
          Standard Hazırlama Merkezi Başkanlığı
        • Levent KARADOĞAN
          Strateji Geliştirme Dairesi Başkanlığı
        • Gökhan KUŞ
          Tanıtım, Pazarlama ve Yayın Dairesi Başkanlığı
    • Bağlı Birimler
      • Rehberlik ve Denetim Kurulu Başkanlığı
      • İç Denetim Birimi
      • Özel Kalem Müdürlüğü
      • Başkanlık Müşavirliği
      • Basın ve İletişim Müdürlüğü

E-Hizmetler

  • Online Başvuru
  • Online Mali İşlemler
  • Online Sorgulamalar
  • TSE 360
  • Ayna Komiteler
  • Ayna Komite Başvurusu
  • Standart Satın Al
  • Standart Arama
  • İnsan Kaynağı Başvuru
  • Emekli Bilgi Servisi
  • Online Başvuru
  • Online Mali İşlemler
  • Online Sorgulamalar
  • TSE 360
  • Ayna Komiteler
  • Ayna Komite Başvurusu
  • Standart Satın Al
  • Standart Arama
  • İnsan Kaynağı Başvuru
  • Emekli Bilgi Servisi

Kurumsal

  • Yönetim
  • Hakkımızda
  • TSE Mevzuatı
  • Hizmetlerimiz
  • Yönetim
  • Hakkımızda
  • TSE Mevzuatı
  • Hizmetlerimiz

Kurumsal

  • Organizasyon Şeması
  • Yönetim Kurulu
  • Genel Sekreterlik
  • Organizasyon Şeması
  • Yönetim Kurulu
  • Genel Sekreterlik

İletişim

  • Adres ve Telefonlar
  • Belgelendirme Müdürlükleri
  • Bize Ulaşın
  • Bilgi Edinme
  • Cimer
  • Banka Hesap Numaraları
  • Biz Nerelerdeyiz
  • Adres ve Telefonlar
  • Belgelendirme Müdürlükleri
  • Bize Ulaşın
  • Bilgi Edinme
  • Cimer
  • Banka Hesap Numaraları
  • Biz Nerelerdeyiz
  • {{ question.name }} *
    • {{ answer.label }}
      {{ answer.label }}
    Soru yanıtı gerekli veya geçersiz yanıt
Yalnızca oturum açmış kullanıcılar için gösterilen anket

Teşekkür ederim

Yanıtınızı daha önce gönderdiniz

Ulaşılabilirlik

Erişilebilirlik modları

Epilepsi Güvenli Modu
Rengi nemlendirir ve yanıp sönmeleri giderir
Bu mod, yanıp sönen veya yanıp sönen animasyonlar ve riskli renk kombinasyonlarından kaynaklanan nöbet riskini ortadan kaldırarak epilepsi hastalarının web sitesini güvenle kullanmalarını sağlar.
Görme Engelli Modu
Web sitesinin görsellerini iyileştirir
Bu mod, web sitesini, Bozucu Görme, Tünel Görüşü, Katarakt, Glokom ve diğerleri gibi görme bozuklukları olan kullanıcıların rahatlığı için ayarlar.
Bilişsel Engel Modu
Belirli içeriğe odaklanmaya yardımcı olur
Bu mod, Disleksi, Otizm, CVA ve diğerleri gibi bilişsel bozuklukları olan kullanıcıların web sitesinin temel öğelerine daha kolay odaklanmalarına yardımcı olmak için farklı yardımcı seçenekler sunar.
DEHB Dostu Modu
Dikkat dağıtıcı unsurları azaltır ve odaklanmayı geliştirir
Bu mod, DEHB ve Nörogelişimsel bozukluklara sahip kullanıcıların dikkat dağıtıcı unsurları önemli ölçüde azaltırken ana web sitesi öğelerini daha kolay okumalarına, göz atmalarına ve bunlara odaklanmalarına yardımcı olur.
Görme Engelli Modu
Ekran okuyucunuzla siteyi kullanmanıza izin verir
Bu mod, web sitesini JAWS, NVDA, VoiceOver ve TalkBack gibi ekran okuyucularla uyumlu olacak şekilde yapılandırır. Ekran okuyucu, görme engelli kullanıcılar için bir bilgisayara ve akıllı telefona yüklenen bir yazılımdır ve web sitelerinin bununla uyumlu olması gerekir.

Okunabilir Deneyim

İçerik Ölçeklendirme
Varsayılan
Metin Büyüteç
Okunabilir Yazı Tipi
Disleksi Dostu
Başlıkları Vurgula
Bağlantıları Vurgula
Yazı Tipi Boyutlandırma
Varsayılan
Satır yüksekliği
Varsayılan
Harf boşluğu
Varsayılan
Sola hizalı
Ortaya Hizalanmış
Sağa Hizalanmış

Görsel Olarak Hoş Deneyim

Koyu Kontrast
Işık Kontrastı
tek renkli
Yüksek kontrast
Yüksek Doygunluk
Düşük Doygunluk
Metin Renklerini Ayarla
Başlık Renklerini Ayarla
Arka Plan Renklerini Ayarla

Kolay Yönlendirme

Sesleri Kapat
Resimleri Gizle
Sanal Klavye
Okuma Rehberi
Animasyonları Durdur
Okuma Maskesi
Vurgula Vurgula
Odağı Vurgula
Büyük Karanlık İmleç
Büyük Işık İmleci
Gezinme Tuşları

Türk Standartları Enstitüsü Erişilebilirlik Bildirimi

Accessibility Statement

  • www.tse.org.tr
  • May 12, 2025

Compliance status

We firmly believe that the internet should be available and accessible to anyone, and are committed to providing a website that is accessible to the widest possible audience, regardless of circumstance and ability.

To fulfill this, we aim to adhere as strictly as possible to the World Wide Web Consortium’s (W3C) Web Content Accessibility Guidelines 2.1 (WCAG 2.1) at the AA level. These guidelines explain how to make web content accessible to people with a wide array of disabilities. Complying with those guidelines helps us ensure that the website is accessible to all people: blind people, people with motor impairments, visual impairment, cognitive disabilities, and more.

This website utilizes various technologies that are meant to make it as accessible as possible at all times. We utilize an accessibility interface that allows persons with specific disabilities to adjust the website’s UI (user interface) and design it to their personal needs.

Additionally, the website utilizes an AI-based application that runs in the background and optimizes its accessibility level constantly. This application remediates the website’s HTML, adapts Its functionality and behavior for screen-readers used by the blind users, and for keyboard functions used by individuals with motor impairments.

If you’ve found a malfunction or have ideas for improvement, we’ll be happy to hear from you. You can reach out to the website’s operators by using the following email

Screen-reader and keyboard navigation

Our website implements the ARIA attributes (Accessible Rich Internet Applications) technique, alongside various different behavioral changes, to ensure blind users visiting with screen-readers are able to read, comprehend, and enjoy the website’s functions. As soon as a user with a screen-reader enters your site, they immediately receive a prompt to enter the Screen-Reader Profile so they can browse and operate your site effectively. Here’s how our website covers some of the most important screen-reader requirements, alongside console screenshots of code examples:

  1. Screen-reader optimization: we run a background process that learns the website’s components from top to bottom, to ensure ongoing compliance even when updating the website. In this process, we provide screen-readers with meaningful data using the ARIA set of attributes. For example, we provide accurate form labels; descriptions for actionable icons (social media icons, search icons, cart icons, etc.); validation guidance for form inputs; element roles such as buttons, menus, modal dialogues (popups), and others. Additionally, the background process scans all of the website’s images and provides an accurate and meaningful image-object-recognition-based description as an ALT (alternate text) tag for images that are not described. It will also extract texts that are embedded within the image, using an OCR (optical character recognition) technology. To turn on screen-reader adjustments at any time, users need only to press the Alt+1 keyboard combination. Screen-reader users also get automatic announcements to turn the Screen-reader mode on as soon as they enter the website.

    These adjustments are compatible with all popular screen readers, including JAWS and NVDA.

  2. Keyboard navigation optimization: The background process also adjusts the website’s HTML, and adds various behaviors using JavaScript code to make the website operable by the keyboard. This includes the ability to navigate the website using the Tab and Shift+Tab keys, operate dropdowns with the arrow keys, close them with Esc, trigger buttons and links using the Enter key, navigate between radio and checkbox elements using the arrow keys, and fill them in with the Spacebar or Enter key.Additionally, keyboard users will find quick-navigation and content-skip menus, available at any time by clicking Alt+1, or as the first elements of the site while navigating with the keyboard. The background process also handles triggered popups by moving the keyboard focus towards them as soon as they appear, and not allow the focus drift outside of it.

    Users can also use shortcuts such as “M” (menus), “H” (headings), “F” (forms), “B” (buttons), and “G” (graphics) to jump to specific elements.

Disability profiles supported in our website

  • Epilepsy Safe Mode: this profile enables people with epilepsy to use the website safely by eliminating the risk of seizures that result from flashing or blinking animations and risky color combinations.
  • Visually Impaired Mode: this mode adjusts the website for the convenience of users with visual impairments such as Degrading Eyesight, Tunnel Vision, Cataract, Glaucoma, and others.
  • Cognitive Disability Mode: this mode provides different assistive options to help users with cognitive impairments such as Dyslexia, Autism, CVA, and others, to focus on the essential elements of the website more easily.
  • ADHD Friendly Mode: this mode helps users with ADHD and Neurodevelopmental disorders to read, browse, and focus on the main website elements more easily while significantly reducing distractions.
  • Blindness Mode: this mode configures the website to be compatible with screen-readers such as JAWS, NVDA, VoiceOver, and TalkBack. A screen-reader is software for blind users that is installed on a computer and smartphone, and websites must be compatible with it.
  • Keyboard Navigation Profile (Motor-Impaired): this profile enables motor-impaired persons to operate the website using the keyboard Tab, Shift+Tab, and the Enter keys. Users can also use shortcuts such as “M” (menus), “H” (headings), “F” (forms), “B” (buttons), and “G” (graphics) to jump to specific elements.

Additional UI, design, and readability adjustments

  1. Font adjustments – users, can increase and decrease its size, change its family (type), adjust the spacing, alignment, line height, and more.
  2. Color adjustments – users can select various color contrast profiles such as light, dark, inverted, and monochrome. Additionally, users can swap color schemes of titles, texts, and backgrounds, with over 7 different coloring options.
  3. Animations – epileptic users can stop all running animations with the click of a button. Animations controlled by the interface include videos, GIFs, and CSS flashing transitions.
  4. Content highlighting – users can choose to emphasize important elements such as links and titles. They can also choose to highlight focused or hovered elements only.
  5. Audio muting – users with hearing devices may experience headaches or other issues due to automatic audio playing. This option lets users mute the entire website instantly.
  6. Cognitive disorders – we utilize a search engine that is linked to Wikipedia and Wiktionary, allowing people with cognitive disorders to decipher meanings of phrases, initials, slang, and others.
  7. Additional functions – we provide users the option to change cursor color and size, use a printing mode, enable a virtual keyboard, and many other functions.

Browser and assistive technology compatibility

We aim to support the widest array of browsers and assistive technologies as possible, so our users can choose the best fitting tools for them, with as few limitations as possible. Therefore, we have worked very hard to be able to support all major systems that comprise over 95% of the user market share including Google Chrome, Mozilla Firefox, Apple Safari, Opera and Microsoft Edge, JAWS and NVDA (screen readers), both for Windows and for MAC users.

Notes, comments, and feedback

Despite our very best efforts to allow anybody to adjust the website to their needs, there may still be pages or sections that are not fully accessible, are in the process of becoming accessible, or are lacking an adequate technological solution to make them accessible. Still, we are continually improving our accessibility, adding, updating and improving its options and features, and developing and adopting new technologies. All this is meant to reach the optimal level of accessibility, following technological advancements. For any assistance, please reach out to

Aradığınız Kelime {phrase} ({results_count_total} sonuçtan{results_count} tanesi gösteriliyor)
{results_count_total} sonuçtan {results_count} tanesi gösteriliyor

Diğer Sonuçlar...

Genel Filtreler
Yalnızca Tam Eşleşmeler
İçeriklerde Ara
Başlıklarda Ara
Alıntılarda Ara
İçerik Tipi
Hizmetler
Haberler
Duyurular
Sayfalar
Tarihinden
Tarihine Kadar
İçerik Türü
Ekler