Anasayfa » Hizmetlerimiz » Uygunluk Değerlendirme » Ölçü Aletleri Muayeneleri
Enstitümüz; Su Dışındaki Sıvılar İçin Ölçme Sistemleri İle Bazı Ölçü ve Tartı Aletlerinin Muayene Yönetmeliği kapsamında başta akaryakıt, LPG dispenserleri ve 2000 kg üstü kantarlar olmak üzere birçok ölçü aletinin muayenelerini yürütmektedir.
Muayene başvuruları https://basvuruportal.tse.org.tr/ adresi üzerinden veya e-devlet üzerinden Şubat ayı sonuna kadar alınmakta olup, yapılacak planlama sonrası yıl içerisinde muayeneler gerçekleştirilecektir.
Sıkça Sorulan Sorular
Kantar ve Tartı Aletleri Muayenelerine İlişkin Sıkça Sorulan Sorular
Tanker Sayaçları Muayenelerine İlişkin Sıkça Sorulan Sorular
Hassas Kütle Ölçüleri Sıkça Sorulan Sorular
Akaryakıt İstasyonları Sıkça Sorulan Sorular
Lastik Hava Basınç Ölçerler Sıkça Sorulan Sorular
Etiketlerde Olması Gereken Bilgiler
Sıkça Sorulan Sorular
Başvuru kılavuzu için tıklayınız.
Yönetmelik gereği Enstitümüz tarafından oluşturulan damga planlarının listesi aşağıda yer almaktadır.
https://basvuruportal.tse.org.tr/ bulunan ölçü aleti başvuru kılavuzunda başvuru ile ilgili tüm bilgiler bulunmaktadır. Ödemeler başvuru sırasında online bir şekilde yapılabilmektedir.
Başvuru Yapmak İçin Tıklayınız….
Hassas kütleler ve kütle setlerinin muayene başvuruları, Hacim ölçek kaplarının muayeneleri https://basvuruportal.tse.org.tr/ adresi üzerinden Şubat ayı sonuna kadar tamamlanması gerekmektedir.
İthal edilen kütle ölçülerinin ilk muayeneleri yurda sokulmaları sırasında numune alınarak TSE Laboratuvarlarında yapılır. İthal edilen ölçü aletlerinin akredite laboratuvarlardan alınmış olan, uluslararası Yasal Metroloji Teşkilatı (OIML) şartlarına veya Avrupa Topluluğu standartlarına uygun olarak imal edildikleri belgeli olanlar, ilk muayeneleri yapılmış gibi işlem görebilirler.
Hacim ölçek kaplarının muayeneleri burada belirtilen birimlerimizce gerçekleştirilmektedir.
İlgili Birim | Sorumlu İl | Telefon | Başvuru Yapılan İl |
Akdeniz Bölge Koordinatörlüğü | ANTALYA | 0242 248 50 05 | Antalya |
Burdur | |||
Isparta | |||
Muayene Gözetim Merkezi Başkanlığı | ANKARA | 0312 592 51 42
0312 592 52 59 0312 592 51 08 |
Ankara |
Bartın | |||
Bolu | |||
Çankırı | |||
Eskişehir | |||
Karabük | |||
Kırıkkale | |||
Zonguldak | |||
Bursa Bölge Koordinatörlüğü | BURSA | 0224 243 80 00 | Balıkesir |
Bilecik | |||
Bursa | |||
Çanakkale | |||
Yalova | |||
Çukurova Bölge Koordinatörlüğü – Adana | ADANA | 0322 458 82 42 | Adana |
Hatay | |||
Mersin | |||
Osmaniye | |||
Doğu Anadolu Bölge Koordinatörlüğü
|
ERZURUM | 0442 235 35 50 | Ağrı |
Ardahan | |||
Erzincan | |||
Erzurum | |||
Iğdır | |||
Kars | |||
VAN | 0432 215 18 18 | Bitlis | |
Hakkari | |||
Muş | |||
Siirt | |||
Van | |||
Ege Bölge Koordinatörlüğü | İZMİR | 0232 445 25 65 | Aydın |
İzmir | |||
Muğla | |||
DENİZLİ | 0258 269 13 65 | Denizli | |
Uşak | |||
MANİSA | 0236 233 70 23 | Kütahya | |
Manisa | |||
Güneydoğu Anadolu Bölge Koordinatörlüğü | GAZİANTEP | 0342 337 95 03 | Gaziantep |
Kilis | |||
Şanlıurfa | |||
DİYARBAKIR | 0412 228 92 66 | Batman | |
Bingöl | |||
Diyarbakır | |||
Mardin | |||
Şırnak | |||
MALATYA | 0422 23756 34 | Adıyaman | |
Elazığ | |||
Kahramanmaraş | |||
Malatya | |||
Tunceli | |||
Karadeniz Bölge Koordinatörlüğü | SAMSUN | 0362 266 40 20 | Amasya |
Samsun | |||
Sinop | |||
Çorum | |||
Tokat | |||
Kastamonu | |||
Ordu | |||
TRABZON | 0462 326 44 21 | Artvin | |
Bayburt | |||
Giresun | |||
Gümüşhane | |||
Rize | |||
Trabzon | |||
Kayseri Bölge Koordinatörlüğü | KAYSERİ | 0352 321 11 06 | Kayseri |
Kırşehir | |||
Nevşehir | |||
Niğde | |||
Sivas | |||
Yozgat | |||
Konya Bölge Koordinatörlüğü | KONYA | 0332 239 0480 | Afyonkarahisar |
Aksaray | |||
Karaman | |||
Konya | |||
Marmara Bölge Koordinatörlüğü | İSTANBUL | 0212 549 91 39 0212 549 91 40 |
Edirne |
İstanbul Avrupa Yakası | |||
Kırklareli | |||
Tekirdağ | |||
Kütle Setleri: 0212 671 31 48 | TÜM İLLER | ||
KOCAELİ | 0262 723 11 16 / 0262 723 11 45 Dahili: Tartı Aletleri, Akaryakıt ve LPG Dispenserleri LHB: 1146 Tanker, SUD, HÖK: 1145 |
Düzce | |
İstanbul Anadolu Yakası | |||
İzmit | |||
Sakarya |
We firmly believe that the internet should be available and accessible to anyone, and are committed to providing a website that is accessible to the widest possible audience, regardless of circumstance and ability.
To fulfill this, we aim to adhere as strictly as possible to the World Wide Web Consortium’s (W3C) Web Content Accessibility Guidelines 2.1 (WCAG 2.1) at the AA level. These guidelines explain how to make web content accessible to people with a wide array of disabilities. Complying with those guidelines helps us ensure that the website is accessible to all people: blind people, people with motor impairments, visual impairment, cognitive disabilities, and more.
This website utilizes various technologies that are meant to make it as accessible as possible at all times. We utilize an accessibility interface that allows persons with specific disabilities to adjust the website’s UI (user interface) and design it to their personal needs.
Additionally, the website utilizes an AI-based application that runs in the background and optimizes its accessibility level constantly. This application remediates the website’s HTML, adapts Its functionality and behavior for screen-readers used by the blind users, and for keyboard functions used by individuals with motor impairments.
If you’ve found a malfunction or have ideas for improvement, we’ll be happy to hear from you. You can reach out to the website’s operators by using the following email
Our website implements the ARIA attributes (Accessible Rich Internet Applications) technique, alongside various different behavioral changes, to ensure blind users visiting with screen-readers are able to read, comprehend, and enjoy the website’s functions. As soon as a user with a screen-reader enters your site, they immediately receive a prompt to enter the Screen-Reader Profile so they can browse and operate your site effectively. Here’s how our website covers some of the most important screen-reader requirements, alongside console screenshots of code examples:
Screen-reader optimization: we run a background process that learns the website’s components from top to bottom, to ensure ongoing compliance even when updating the website. In this process, we provide screen-readers with meaningful data using the ARIA set of attributes. For example, we provide accurate form labels; descriptions for actionable icons (social media icons, search icons, cart icons, etc.); validation guidance for form inputs; element roles such as buttons, menus, modal dialogues (popups), and others. Additionally, the background process scans all of the website’s images and provides an accurate and meaningful image-object-recognition-based description as an ALT (alternate text) tag for images that are not described. It will also extract texts that are embedded within the image, using an OCR (optical character recognition) technology. To turn on screen-reader adjustments at any time, users need only to press the Alt+1 keyboard combination. Screen-reader users also get automatic announcements to turn the Screen-reader mode on as soon as they enter the website.
These adjustments are compatible with all popular screen readers, including JAWS and NVDA.
Keyboard navigation optimization: The background process also adjusts the website’s HTML, and adds various behaviors using JavaScript code to make the website operable by the keyboard. This includes the ability to navigate the website using the Tab and Shift+Tab keys, operate dropdowns with the arrow keys, close them with Esc, trigger buttons and links using the Enter key, navigate between radio and checkbox elements using the arrow keys, and fill them in with the Spacebar or Enter key.Additionally, keyboard users will find quick-navigation and content-skip menus, available at any time by clicking Alt+1, or as the first elements of the site while navigating with the keyboard. The background process also handles triggered popups by moving the keyboard focus towards them as soon as they appear, and not allow the focus drift outside of it.
Users can also use shortcuts such as “M” (menus), “H” (headings), “F” (forms), “B” (buttons), and “G” (graphics) to jump to specific elements.
We aim to support the widest array of browsers and assistive technologies as possible, so our users can choose the best fitting tools for them, with as few limitations as possible. Therefore, we have worked very hard to be able to support all major systems that comprise over 95% of the user market share including Google Chrome, Mozilla Firefox, Apple Safari, Opera and Microsoft Edge, JAWS and NVDA (screen readers), both for Windows and for MAC users.
Despite our very best efforts to allow anybody to adjust the website to their needs, there may still be pages or sections that are not fully accessible, are in the process of becoming accessible, or are lacking an adequate technological solution to make them accessible. Still, we are continually improving our accessibility, adding, updating and improving its options and features, and developing and adopting new technologies. All this is meant to reach the optimal level of accessibility, following technological advancements. For any assistance, please reach out to